| 11. | Daddy ' s beehives that hummed so nicely in the summer , and the dance frock that had to stay hidden in the old-fashioned wardrobe that had belonged to Grandma . बाबू ने मधुमक्खियों के छत्ते बनाए थे । गरमियों में मधु - मक्खियाँ बड़े के इर्द - गिर्द हर दम गूंजती रहती थीं और उसकी नृत्य - पोशाक , जिसको उसे दीदी की पुरानी फ़ैशन वाली अलमारी में छिपाकर रखना पड़ा था ।
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| 12. | The missionary zeal and selfless service which were required to carry the new methods to remote villages and persuade illiterate old-fashioned peasants to adopt them were beyond the capacity of the foreign Government or its servants . नये तरीके दूर गांवों तक ले जाने , अशिक्षित पूराने फैशन के किसानों को उन्हें अपनाने के लिए प्रेरित करने लिए मिशनरी उत्साह एवं निस्वार्थ सेवा की जो आवश्यकता थी वे विदेशि सरकार और उसके कर्मचारियों की क्षमता के Zबाहर थे .
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| 13. | Howard Dean , replying to a question that if bin Laden should be caught, whether to put him to death: “I've resisted pronouncing a sentence before guilt is found. I still have this old-fashioned notion that even with people like Osama, who is very likely to be found guilty, we should do our best not to, in positions of executive power, not to prejudge jury trials.” (Some days later, under criticism, Dr. Dean shifted his position, saying “as an American I want to see he gets what he deserves, which is the death penalty.”) ( कुछ दिनों बाद आलोचनाओं के चलते डॉ डीन ने अपनी स्थिति बदल दी और कहा कि एक अमेरिकावासी के नाते मैं भी चाहता हूं कि उसे वैसा ही दंड मिलना चाहिए जिसका वह पात्र है और वह है मृत्युदंड)
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| 14. | From critical to apologetic writing : Little did I know, but by taking up Islamic history when I did meant slipping in before the deluge of revisionism. Back in 1969, scholars respected Islamic civilization while usually (but not always ) maintaining a proudly Western outlook. Symbolic of old-fashioned learning, my first Middle East history professor assigned us Julius Wellhausen's study, Das arabische Reich und sein Sturz (in English translation to be sure), published in 1902. The old guard: Julius Wellhausen (1844-1918), author of my assigned reading on the Umayyad Dynasty. आलोचना से क्षमाभाव लेखन : इस बारे में मुझे कम ही पता था परंतु इस्लामी इतिहास के विषय को लेकर मैं पुनरुत्थान की ओर लौट चला। यदि 1969 की ओर लौटें तो विद्वान इस्लामी सभ्यता का सम्मान सामान्य तौर पर ( सदैव नहीं) पश्चिमी हाव भाव से करते थे। पुराने ढर्रे की शिक्षा के प्रतीक रूप में मध्य पूर्व के इतिहास के हमारे पहले प्रोफेसर ने जूलियस वेलहांसेन की पुस्तक Das arabische Reich und sein Sturz ( जिसका अंग्रेजी अनुवाद 1902 में प्रकाशित हुआ) को हमारे पहले कार्य के रूप में दिया।
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| 15. | His second theme concerns Islam. Stewart writes that this “simple” faith has raised humanity “to a new height” and that it is “not pacifist, but its key word was salaam, or peace.” He calls Islam a “tolerant faith” and describes the Arabs historically as “tolerant conquerors” and “tolerant overlords.” Muslims dealt with Jews and Christians in a “tolerant” way. Indeed, “The Arabs' tolerance extended to culture.” All this tolerance prompts Stewart blithely but unwisely to dismiss manifestations of Islamism, which he says “have an old-fashioned air to them and have little appeal for the young.” In brief, Stewart is clueless about Islamic supremacism from its origins to modern times. The book caption: “At a Levantine-style party given by a millionaire Arab businessman, a Lebanese dancer by the name of Kawakib performs the traditional belly dance. As Kawakib danced, the guests danced and sang.” उनकी विषयवस्तु की दूसरी महत्वपूर्ण चीज इस्लाम है। स्टीवर्ट लिखते हैं कि इस सामान्य आस्था ने मानवता को नयी ऊँचाइयों की ओर पहुचाया है और यह “ शांतिवादी ना होकर भी इसका मुख्य शब्द सलाम या शांति है” वे इस्लाम को एक “ सहिष्णु धर्म मानते हैं” और अरबवासियों को परम्परागत रूप से “ सहिष्णु आक्रांता” और “ सहिष्णु स्वामी मानते हैं”। मुसलमानों ने यहूदियों और ईसाइयों के साथ सहिष्णुता पूर्वक व्यवहार किया“ । वास्तव में तो अरबवासियों की सहिष्णुता एक संस्कृति तक फैल गयी। सहिष्णुता के प्रति स्टीवर्ट की इस दृष्टि से वे आग्रहपूर्वक लेकिन अयुक्तिपूर्ण ढंग से इस्लामवाद की अभिव्यक्ति को नकार देते हैं, जो उनकी नजर में, ” एक पुरानी पीढी की चीज है जिसके प्रति नयी पीढी में कोई आकर्षण नहीं है"। संक्षेप में स्टीवर्ट इस्लामवाद के आरम्भ से आधुनिक काल तक इसकी सर्वोच्चता को लेकर इसके बारे में कुछ भी नहीं जान सके।
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| 16. | Apr. 11, 2013 addenda : Some reflections that did not fit the main article: (1) Before this article appeared, I gave a several interviews ( here , here and here ) advocating tactical support for the Assad regime; these prompted name-calling by CAIR and some hysterical reactions about me urging genocide in Syria. No: I look forward to the day when Syria is at peace with itself and a good neighbor, when its government is democratic and law-abiding. But until that distant time, I prefer that evil forces direct their attentions against each other than against the outside world. (2) To the argument that early Western support for the rebels would have prevented the Islamists from dominating them ( which they now do ), I reply that Western powers did provide early support to rebels in Tunisia, Libya, and Egypt and look what that achieved - Islamists dominate all three of those countries. The same would likely have been the case in Syria. Western assistance is not that influential in altering the course of an ideological movement. (3) I dislike advocating support for Assad and respect the intentions of those who share my goals but disagree with my means. I do, however, see them engaging in wishful, non-strategic thinking. (4) That my approach gives priority to strategic considerations marks it, in the context of modern Western politics, as conservative. Liberals enjoy a confidence in their own wellbeing that conservatives lack. Where liberals tend to worry about others (snail darters), conservatives tend to worry about themselves (a sufficient electricity supply). Consistent with this temperamental difference, the former focus on civilian welfare in Syria and the latter on Western security. (5) My advice is hardly original to me but is old-fashioned Realpolitik. Put differently, it fits into a divide-and-rule tradition that goes back to the Romans. (6) Assad's staying in power has the advantage that the regime's chemical weapons are less dangerous than if he fell. इस भावना के अनुरूप मेरा तर्क है कि अमेरिका को हारते हुए पक्ष की सहायता करनी चाहिये और वह कोई भी क्यों न हो, जैसा कि मई 1987 के विश्लेषण में मैंने कहा था, “ 1980 में जब इराक ने ईरान को धमकी दी थी तो हमारा हित कुछ मात्रा में ईरान के साथ था। परंतु 1982 की गर्मियों से इराक रक्षात्मक हो गया और अब वाशिंगटन पूरी तरह इसके साथ है..... भविष्य की ओर यदि देखें तो क्या इराक एक बार पुनः आक्रामक हो सकेगा वैसे तो यह सम्भव नहीं दिखता परंतु असम्भव भी नहीं है, अमेरिका को फिर से युद्ध में आना चाहिये और ईरान को सहायता करने के सम्बंध में सोचना चाहिये” ।
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| 17. | From trendy to retro : Another response to this failure consists of authors - often from outside the academy - harking back to pre-1980 scholarship to understand the region. Ibn Warraq, a pseudonymous ex-Muslim, published a sequence of books on the life of Muhammad , the origins of the Koran , its variants , and meaning , all of them premised on generations-old writings. Andrew Bostom, a medical researcher, anthologized significant portions of pre-1980 scholarship on jihad and antisemitism . Historian Efraim Karsh wrote Islamic Imperialism , which argues that Islam's expansionist tendencies have driven the religion since Muhammad's wars. These old-fashioned books are yet few in number compared to the cascade of revisionism, but they mark a revival of ideas and themes that once appeared moribund. Their appearance, along with public engagement and the emerging presence of promising new scholars , signals that - almost uniquely in the humanities - a sound understanding of the Middle East and Islam may rebound. Mr. Pipes is president of the Middle East Forum and Taube distinguished visiting fellow at the Hoover Institution of Stanford University. Related Topics: Academia , Middle East studies receive the latest by email: subscribe to daniel pipes' free mailing list This text may be reposted or forwarded so long as it is presented as an integral whole with complete and accurate information provided about its author, date, place of publication, and original URL. Comment on this item नये रुझान से पुराने रास्ते तक : इस असफलता का एक और कारण लेखकों की उस असफलता में छुपा है जो कि अकादमिक जगत से बाहर है कि इस क्षेत्र को समझने के लिये विद्वान वर्ग 1980 से पूर्व की स्थिति का सहारा ले रहा है। इब्न बराक नामक छ्द्म नामधरी पूर्व मुस्लिम ने मुहम्मद के जीवन, कुरान की उत्पत्ति , इसके प्रकार और अर्थ पर अनेक पुस्तकें प्रकाशित कीं जो कि सभी प्राचीन लेखन की पीढी पर आधारित थीं। एक मेडिकल शोधार्थी एंड्रयू बोस्टम ने जिहाद और सेमेटिक विरोध पर 1980 से पूर्व के अंशों को बडी मात्रा में संकलित किया। इतिहासकार एफ्रेम कर्श ने Islamic Imperialism लिखा जिसमें उन्होंने तर्क दिया कि मुहम्मद के युद्धों के उपरांत इस्लाम की विस्तारवादी प्रवृत्तियों के आधार पर ही यह क्षेत्र चल रहा है। हालाँकि ये प्राचीन परिपाटी की पुस्तकें पुनरुत्थानवादियों की तुलना में संख्या में कुछ ही हैं लेकिन ये उन विचारों और प्रस्तावना के पुनरोदय का संकेत हैं जिन्हें कि कभी मृतप्राय मान लिया गया था। जन भागीदारी और नये विद्वानों के उभार से यह संकेत मिलता है कि मध्य पूर्व और इस्लाम की नये सिरे से समझ का नया दौर आरम्भ हो सकता है।
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