| 11. | The river Ganges , which is the middle and main stream , flows through the Gandharva , the musicians , Kimnara , Yakshas , Rakshasa , Vidyadhara , Uraga , i.e . those who creep on their breasts , the serpents , Kalapagrama , i.e . the city of the most virtuous , Kimpurusha , Khasa -LRB- ? -RRB- , the mountaineers , Kirata , Pulinda , the hunters in the plains , robbers , Kuru , Bharata , Pancala , Kaushka -LRB- ? -RRB- , Matsya , Magadha , Brahmottara , and Tamalipta . गंगा नदी जो मध्यवर्ती और मुख़्य नदी है गंधर्व संगीतकारों , किन्नरों , यक्षों , राक्षस , विद्याधर , उरंग अर्थात वे जो अपने सीने के बल रेंगते हैं , सर्प कल्पग्राम अर्थात बहुत सदाचार , किंपुरुष ( खस्सी ) , पर्वतवासियों , किरात , पुलिंद , मैदानी शिकारियों , डाकुओं , कुरू , भरत , पंचाल , कौशक , मत्स्य , मगध , ब्रह्मोत्तर और तमलिप्त से होती हुई बहती है .
|
| 12. | The river Ganges , which is the middle and main stream , flows through the Gandharva , the musicians , Kimnara , Yakshas , Rakshasa , Vidyadhara , Uraga , i.e . those who creep on their breasts , the serpents , Kalapagrama , i.e . the city of the most virtuous , Kimpurusha , Khasa -LRB- ? -RRB- , the mountaineers , Kirata , Pulinda , the hunters in the plains , robbers , Kuru , Bharata , Pancala , Kaushka -LRB- ? -RRB- , Matsya , Magadha , Brahmottara , and Tamalipta . गंगा नदी जो मध्यवर्ती और मुख़्य नदी है गंधर्व संगीतकारों , किन्नरों , यक्षों , राक्षस , विद्याधर , उरंग अर्थात वे जो अपने सीने के बल रेंगते हैं , सर्प कल्पग्राम अर्थात बहुत सदाचार , किंपुरुष ( खस्सी ) , पर्वतवासियों , किरात , पुलिंद , मैदानी शिकारियों , डाकुओं , कुरू , भरत , पंचाल , कौशक , मत्स्य , मगध , ब्रह्मोत्तर और तमलिप्त से होती हुई बहती है .
|
| 13. | The incomplete Branthanpara excavation demonstrates the familiar Pallava technique of rock excavation as at Mahabalipuram , fol-lowed in the Pandya-Muttaraiyar-Adigaiman areas , as at Narttamalai , Mangadu and other places . The cave at Vizhinam , of the rock-cell type without the front mandapa and characteristic of the Pandya-Muttaraiyar region , is unique in having on either rock flank of its door-opening , reliefs of Siva in chatura tandava with Parvati in attendance on one side , and Siva with bow as kirata , followed by a dwarf gana on the other . अधूरा ब्रंथनपारा उत्खनन चट्टान उत्खनन की परिचित पल्लव तकनीक को दर्शाता है , जैसा कि महाबलीपुरम है , जिसका अनुसरण नर्त्तमलै , मंगडु और अन्य स्थानों पर पांड्य मुत्तैयार क्षेत्र की विशिष्टता से युक़्त गुफा में अनन्य है कि उसके द्वार विवर के दोनों पार्श्वों पर चतुर्तांडव में शिव का उत्कीर्णन है , जिसके एक और वे पार्वती सहित हैं और दूसरी और वे पार्वती सहित हैं और दूसरी और किरात के रूप में धनुष धारण किए हुए हैं जिनका अनुसरण एक बौना गण कर रहा है .
|