| 31. | Dec. 4, 2006 update : In a more complete review of statistics, the UK Director of Public Prosecutions found no post-7/7 backlash. In the month after the suicide bombings, only 12 offenders motivated by religious hatred were prosecuted in the whole of England and Wales, of which only six cases involved attackers who acknowledged that they acted in connection to the the bombs on underground trains and a bus. DPP Kenneth Macdonald QC noted that अंत में इर्शाद मंजी जैसे उदारवादी मुसलमान को इस्लामोफोब कहना इस वाक्य के साथ धोखा है जैसा कि चार्ल मूर डेली टेलीग्राफ में लिखते हैं कि उदारवादी मुसलमान इस बात से भयभीत हैं कि इस्लामवादी उनके धर्म को कहां ले जा रहे हैं.
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| 32. | Dec. 4, 2006 update : In a more complete review of statistics, the UK Director of Public Prosecutions found no post-7/7 backlash. In the month after the suicide bombings, only 12 offenders motivated by religious hatred were prosecuted in the whole of England and Wales, of which only six cases involved attackers who acknowledged that they acted in connection to the the bombs on underground trains and a bus. DPP Kenneth Macdonald QC noted that अंत में इर्शाद मंजी जैसे उदारवादी मुसलमान को इस्लामोफोब कहना इस वाक्य के साथ धोखा है जैसा कि चार्ल मूर डेली टेलीग्राफ में लिखते हैं कि उदारवादी मुसलमान इस बात से भयभीत हैं कि इस्लामवादी उनके धर्म को कहां ले जा रहे हैं.
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| 33. | Unfortunately, such a process of redemption is not now under way; violent jihad will probably continue until it is crushed by a superior military force (Defense Secretary Donald Rumsfeld, please take note). Only when jihad is defeated will moderate Muslims finally find their voice and truly begin the hard work of modernizing Islam. दुर्भाग्यवश इस माहौल से बाहर आने की कोई प्रक्रिया नहीं चल रही है .हिंसक जिहाद तबतक चलता रहेगा जबतक इसे किसी उच्च स्तरीय सैन्य शक्ति से दबा नहीं दिया जाता .जिहाद को पराजित करने के बाद ही उदारवादी मुसलमानों की आवाज़ सामने आएगी और तभी इस्लाम को आधुनिक बनाने का दुरुह कार्य आरंभ हो सकेगा.
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| 34. | But anti-Islamist Muslims not only exist; in the two years since 9/11, they have increasingly found their voice. They are a varied lot, sharing neither a single approach nor one agenda. Some are pious, some not, and others are freethinkers or atheists. Some are conservative, others liberal. They share only a hostility to the Wahhabi, Khomeini and other forms of militant Islam. उनमें विविधता है वे एक पहुंच या एक एजेन्डा पर नहीं है । कुछ तो पवित्र हैं , कुछ नहीं , कुछ स्वतंत्र चिंतक हैं और कुछ नास्तिक हैं । कुछ परंपरावादी हैं तो अन्य उदारवादी । उनमें केवल एक चीज सामान्य है कि वे वहावी , खोमैनी और उग्रवादी इस्लाम के अन्य प्रकारों से शत्रुता रखते हैं ।
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| 35. | Many moderate cultural conservatives have suggested that banning Sharia will solve all our problems and force the Muslims to integrate. Unfortunately, Islam is a lot more resilient than most people can comprehend. . . . Taking Sharia (and all political aspects) out of Islam is simply not possible. अनेक उदारवादी सांस्कृतिक परम्परावादी यह सुझाव देते हैं कि शरियत को प्रतिबंधित कर देने से हमारी समस्याओं का समाधान हो जायेगा और हम मुसलमानों को आत्मसात करने के लिये विवश कर सकेंगे। दुर्भाग्यवश इस्लाम कहीं अधिक जीवट है जितना कि लोग सोचते हैं शरियत ( सभी राजनीतिक आयाम )को इस्लाम से बाहर करना प्रायः असम्भव है।
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| 36. | The outcome of the “war on terror,” I submit, will have less to do with breakthroughs in avionics or intelligence coups than with the degree to which civilized people understand the nature of their enemy and join together to fight it. That means liberals remembering, as Canada's Salim Mansur put it, that “Liberal democracy is no less an armed ideology than [is] Islamist ideology.” What does the future hold: 2001's slogan of “ United We Stand ” or more of today's deep fracturing? इन बढ़तों के बाद भी उदारवादी टीकाकार गलत दावों को दुहराते हैं कि सभी अमेरिकी इस्लाम के बारे में भयानक रूप से अज्ञानी है। ( जैसा कि Union for Reform Judaism के अध्यक्ष रब्बी इरिफ एच योफी ने एक इस्लामवादी सम्मेलन में ब्यंग्यात्मक लहजे में बोलते हुए कहा )
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| 37. | Meijer concludes his survey of the debate by noting that “it is extremely difficult to determine whether reforms are successful and whether the liberals or conservatives are making gains. Although the general trend is in favor of the reformists, reform is piecemeal, hesitant, equivocal and strongly resisted.” मीजर अपने इस सर्वेक्षण की इस बहस को इस टिप्पणी के साथ निष्कर्ष पर पहुँचाते हैं , “ यह पता कर पाना अत्यंत कठिन है कि क्या सुधारवादी सफल हो रहे हैं या फिर उदारवादी या फिर परम्परावादी बढत बना रहे हैं। वैसे सामान्य तौर पर सुधारवादियों के पक्ष में रुझान है, सुधार झिझक के साथ , सशर्त और मजबूत विरोध का सामना कर रहा है”
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| 38. | By 1945 and 1991, respectively, these two totalitarianisms had been vanquished through defeat in war, one violently (in World War II), the other subtly (in the cold war). Their near demise emboldened some optimists to imagine that the era of utopianism and totalitarianism had come to end and that a liberal order had permanently replaced them. 1945 से 1991 तक इन दोनों ही अधिनायकवादी विचारधाराओं को द्वितीय विश्व युद्ध में हिंसक ढंग से तथा शीतयुद्ध में चतुराई पूर्वक नष्ट किया गया. इनकी प्राय: समाप्ति से कुछ आशावादियों की यह धारणा दृढ़ हो गई कि कल्पनावादियों और अधिनायकवादियों का युग सदैव के लिये समाप्त हो गया तथा उदारवादी व्यवस्था ने उसका स्थान ले लिया.
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| 39. | Comments: Email me if someone replies to my comment Note: Opinions expressed in comments are those of the authors alone and not necessarily those of Daniel Pipes. Original writing only, please. Comments are screened and in some cases edited before posting. Reasoned disagreement is welcome but not comments that are scurrilous, off-topic, commercial, disparaging religions, or otherwise inappropriate. For complete regulations, see the “Guidelines for Reader Comments” . इस समस्या का समाधान तबतक नहीं हो सकता जबतक कि इस्लामी संगठन स्वयं सामने आकर इस विषवमन को अस्वीकृत न कर दें अन्यथा राजनेताओं , पत्रकारों , शोधकर्ताओं और उदारवादी मुसलमानों के दबाव में आकर स्तब्ध होने का दिखावा ईमानदारी से स्तब्ध होने में परिवर्तित न हो सकेगा .
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| 40. | In Iran, the Islamists have ruled the country since 1979, prompting a widespread disaffection from radical Islam that has even reached the upper ranks of the religious hierarchy . Time magazine recently quoted one young Iranian calling his society “an utter catastrophe” and explaining that the youth there try to act as though the Islamic republic does not even exist. In Gerecht's words, “Twenty-six years after the fall of the shah, Iran's jihadist culture is finished.” कालांतर में श्री गेरेच कट्टरपंथी इस्लाम की सत्ता में वापसी की वकालत करने वाले जिम्मेदार दक्षिणपंथी बन गए . इस निष्कर्ष तक पहुँच कर उन्होंने मुहावरा गढ लिया कि “ बिन लादेन वाद को कट्टरपंथी इस्लाम ही अस्त-व्यस्त कर सकता है ” तथा उदारवादी मुसलमान इसका उत्तर कतई नहीं है.
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