| 11. | He based his politics on a deep and scientific analysis of Indian polity since ancient times and particularly an objective study of British conquest and rule . उनकी राजनीति प्राचीन एवं नवीन राजनय के गहन , वैज्ञानिक विवेचन और खासकर ब्रिटेन की विजय एवं राज के तटस्थ अध्यापन पर आधारित
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| 12. | Brahmin Part-includes methods, stories, developing a desire to perform a yagna through praise of God,Stating the way to perform yagnas, and stae in setail the history and importance of the yagnas. ब्राह्मण भाग- जिसमें विधि (आज्ञाबोधक शब्द) कथा आख्यायिका एवं स्तुति द्वारा यज्ञ कराने की प्रवृत्ति उत्पन्न कराना यज्ञानुष्ठान करने की पद्धति बताना उसकी उपपत्ति और विवेचन के साथ उसके रहस्य का निरुपण करना है।
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| 13. | Brahmin's part- In which method( instruction based), story, description and prayer create the nature of performing sacrifice, methodology of sacrifices,its creation and its interpretation along with the hidden secrets are told. ब्राह्मण भाग- जिसमें विधि (आज्ञाबोधक शब्द) कथा आख्यायिका एवं स्तुति द्वारा यज्ञ कराने की प्रवृत्ति उत्पन्न कराना यज्ञानुष्ठान करने की पद्धति बताना उसकी उपपत्ति और विवेचन के साथ उसके रहस्य का निरुपण करना है।
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| 14. | Brahman bhag- law (word of order related), legend, fable and tendency to developed sacrifice by praise, to show how to do the ritual of yagya, along with its development and interpretation to knows its secrete of representation. ब्राह्मण भाग- जिसमें विधि (आज्ञाबोधक शब्द) कथा आख्यायिका एवं स्तुति द्वारा यज्ञ कराने की प्रवृत्ति उत्पन्न कराना यज्ञानुष्ठान करने की पद्धति बताना उसकी उपपत्ति और विवेचन के साथ उसके रहस्य का निरुपण करना है।
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| 15. | Brahman section- In this mentioned are rituals, stories, texts and means to create conducive nature for performing holy fires, mehtod of permorning prayers at holy fires, their origins and their explaination along with their secrets. ब्राह्मण भाग- जिसमें विधि (आज्ञाबोधक शब्द) कथा आख्यायिका एवं स्तुति द्वारा यज्ञ कराने की प्रवृत्ति उत्पन्न कराना यज्ञानुष्ठान करने की पद्धति बताना उसकी उपपत्ति और विवेचन के साथ उसके रहस्य का निरुपण करना है।
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| 16. | Having decided to go beyond the stage of academic discussion , it was necessary that the appellant should have regard not merely to the attractive doctrines of political philosophers but to mundane matters of fact and provisions of the Indian Code . ' सैद्धांतिक विवेचन की मंजिल से आगे जाने का निर्णय करने के बाद यह जरूरी था कि अपीलकर्ता न सिर्फ राजनीतिक चिंतकों के आकर्षक सिद्धांतों का सम्मान करता , बल्कि उसके साथ उसे भारतीय संहिता की धाराओं और तथ्यों के सांसारिक मसलों की भी ध्यान रखना चाहिए था .
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| 17. | I , however , have not seen any of these books , nor do I know much of the chapter of the Brahma-siddhanta which treats of metrical calculations , and therefore I have no claim to a thorough knowledge of the laws of their metrics . लेकिन मैंने इनमें से कोऋ ग्रंथ भी नहीं देखा है , न ही मुझे ऋब्रह्म सिद्धांतऋ के उस अधऋ-ऊण्श्छ्ष्-याय की अधिक जानकारी है ऋसमें छंदशासऋ-ऊण्श्छ्ष्-त्र संबंधी गणना का विवेचन है.इसलिए मेरा यह दावा नहीं है कि मुझे उनके छंदशासऋ-ऊण्श्छ्ष्-त्र का समऋ-ऊण्श्छ्ष्-यक &आन है .
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| 18. | However , he wished by his theory to describe one half of the egg as spread out for the earth , and the other half as placed upon it for cupola , trying to outvie Ptolemy in the planispheric representation of a globe , but without success . बहरहाल वह अपने इस सिद्धांत के द्वारा यह सिद्ध करना चाहता था कि अंडाणु का आधा भाग पृथ्वी के रूप में फैल गया और दूसरा आधा गुंबज की भांति उसके ऊपर स्थापित हो गया और इसमें भू-मंडल के तल-प्रक्षिप्त गोल के विवेचन में वह टॉल्मे का स्पर्धी बनना चाहता था , किंतु विफल रहा .
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| 19. | But the third era truly began on October 6 with Mr. Bush's speech to the National Endowment for Democracy. He not only gave several names to the force behind terrorism (“Some call this evil Islamic radicalism; others, militant Jihadism; still others, Islamo-fascism”), but he provided ample details. In particular, he: लेकिन तीसरे युग की शुरुआत सही अर्थों में 6 अक्टूबर को National Endowment and democracy में बुश के भाषण से हुई .न केवल उन्होंने आतंकवाद के पीछे की शक्तियों को विविध नाम दिए वरन् इसका विस्तृत विवेचन भी किया.कुछ लोग इसे बुरा इस्लामी कट्टरपंथ , कुछ उग्रवादी जिहादवाद और कुछ इस्लामी फासीवाद कहते हैं.विशेष रुप से बुश ने इन चीजों का विवेचन किया .
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| 20. | But the third era truly began on October 6 with Mr. Bush's speech to the National Endowment for Democracy. He not only gave several names to the force behind terrorism (“Some call this evil Islamic radicalism; others, militant Jihadism; still others, Islamo-fascism”), but he provided ample details. In particular, he: लेकिन तीसरे युग की शुरुआत सही अर्थों में 6 अक्टूबर को National Endowment and democracy में बुश के भाषण से हुई .न केवल उन्होंने आतंकवाद के पीछे की शक्तियों को विविध नाम दिए वरन् इसका विस्तृत विवेचन भी किया.कुछ लोग इसे बुरा इस्लामी कट्टरपंथ , कुछ उग्रवादी जिहादवाद और कुछ इस्लामी फासीवाद कहते हैं.विशेष रुप से बुश ने इन चीजों का विवेचन किया .
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